Concertgebouw op de bres voor muziekonderwijs op school

28 januari 2016

Prof. Erik Scherder © nc

Tijd voor Muziek

Vandaag gaat de campagne Tijd voor Muziek van Het Koninklijk Concertgebouw van start. Hierin vertellen prominente Nederlanders in 11 korte videoportretten over het grote belang van muziekonderwijs. Onder hen onder anderen prof. Erik Scherder, DJ Hardwell, Jaap van Zweden, Gers Pardoel, Janine Jansen, Tim Knol, Juf Merle Koelink, Paul de Leeuw en Chantal Janzen.

Kazoo

Het Concertgebouw initieert Tijd voor Muziek in de aanloop naar de introductie van Kazoo, de vernieuwende digitale muzieklesmethode voor het basisonderwijs die Het Concertgebouw ontwikkelt in samenwerking met uitgever Blink. Kazoo biedt leerkrachten een eigentijdse ondersteuning om wekelijks inspirerende muzieklessen te kunnen geven.

Muziek is van grote waarde

In Tijd voor Muziek onderstrepen professionals uit de wereld van muziek, onderwijs en wetenschap in persoonlijke videoboodschappen waarom goed en toegankelijk muziekonderwijs zo belangrijk is. Muziek maakt niet alleen gelukkig, het is bij kinderen ook van grote waarde voor de ontwikkeling van zowel cognitieve als sociaal-emotionele vaardigheden. Daarnaast stimuleert niets zó sterk de verbinding tussen mensen als muziek.

Video's

De eerste drie campagnevideo’s van Tijd voor Muziek kunt u hieronder bekijken. Elke week wordt een nieuwe video gelanceerd via (sociale) media met de hashtag #tijdvoormuziek.

Jaap van Zweden over muziek in het basisonderwijs
Prof. Erik Scherder
DJ Hardwell
Wij raden u aan om uw concertkaarten te bestellen via een andere browser. Gebruik hiervoor Chrome, Firefox, Safari, Edge of Internet Explorer versie 10 of hoger.