Over de afwikkeling van uw concertkaarten

Kies voor een donatie, een voucher of restitutie

De deuren van Het Concertgebouw zijn lang gesloten geweest. We houden ons noodgedwongen bezig met de afwikkeling van de meer dan 150.000 kaarten die zijn verkocht voor concerten in de periode 12 maart tot en met 31 december die helaas niet doorgaan.

Bent u in het bezit van kaarten voor een geannuleerd concert, of is uw concert verplaatst en kunt of wilt u het concert niet bezoeken op de nieuwe datum? We bieden u graag drie mogelijkheden voor de afwikkeling van deze kaarten.

Wat zijn de mogelijkheden?

  • Donatie - U kunt de waarde van uw concertkaarten doneren. De opbrengst komt ten goede aan de organisator van het concert waarvoor u kaarten heeft gekocht. Elk gedoneerd bedrag wordt in grote dankbaarheid ontvangen door de concertorganisatoren en uitvoerenden.
  • Voucher - Zet de waarde van uw concertkaarten om naar een voucher die u gedurende twee jaar kunt gebruiken voor concerten naar keuze in Het Concertgebouw. We kijken ernaar uit u in de toekomst weer in Het Concertgebouw te mogen begroeten.
  • Restitutie - U kiest voor restitutie van het aankoopbedrag.

Wat moet u doen?

Stap 1: Log in op uw account. Heeft u nog geen account? We hebben voor u een account gemaakt dat is gekoppeld aan het e-mailadres waarmee u uw kaarten hebt besteld. Voor dit account kunt u een wachtwoord aanvragen via wachtwoord vergeten.
Stap 2: Ga naar de pagina over de afwikkeling concertkaarten in uw account, onder het kopje Mijn Concerten.
Stap 3: Geef bij elk ticket aan welke mogelijkheid u kiest: donatie, een voucher of restitutie.
Stap 4: Maak uw keuze definitief. U ontvangt vervolgens van ons een bevestigingsmail. 

Is uw concert verplaatst? Dan blijven uw kaart(en) gewoon geldig voor de nieuwe datum. U hoeft dan verder geen actie te ondernemen.

Veelgestelde vragen

 

Ik heb geen account, hoe kan ik dan toch inloggen?
We hebben voor u een account aangemaakt gekoppeld aan het e-mailadres waarmee u uw kaarten hebt besteld. Voor dit account kunt u een wachtwoord aanvragen via wachtwoord vergeten.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, hoe kan ik inloggen?
U kan een nieuw wachtwoord aanvragen via wachtwoord vergeten

Waarom staan niet al mijn gekochte kaarten in het overzicht?
Voor een aantal concerten zijn we nog aan het kijken of we die kunnen aanpassen binnen de RIVM-richtlijnen of verplaatsen. U ontvangt hierover later nog een bericht per e-mail.

Waarom heb ik meerdere e-mails gekregen over de afwikkeling van de geannuleerde en verplaatste concerten?
Een aantal concertorganisatoren informeert hun kaartkopers graag zelf. U kunt dus meerdere e-mails met betrekking tot de geannuleerde en verplaatste concerten ontvangen. In uw account ziet u een overzicht van alle geannuleerde en verplaatste concerten.

Tot wanneer kan ik mijn keuze doorgeven?
Voor de concerten die nu tonen in uw concertoverzicht kunt u tot een maand na ontvangst van de betreffende e-mailing uw keuze doorgeven in uw account

Kan ik mijn keuze later nog wijzigen?
Het is helaas niet mogelijk om uw gemaakte keuze later nog te wijzigen. U heeft wel de keuze voor 'Ik beslis later/Behoud mijn stoel'. Hiermee kunt u voor een deel van de kaarten al een keuze maken, tegelijkertijd blijven de kaarten die op 'Ik beslis later/Behoud mijn stoel' staan in uw account beschikbaar om later een keuze te maken.

Hoe werkt de Geniet later-voucher?
De voucher is een tegoed voor latere besteding. Bij de voucher hoort een unieke code, deze vindt u in het overzicht van vouchers in uw account. De code kunt u bij een nieuwe aankoop in de check-out invoeren of melden bij uw telefonische boeking. Op het totaalbedrag wordt dan de waarde van de voucher in mindering gebracht. Deze voucher is geldig tot 31 december 2022. 

Moet het bedrag van mijn voucher in één keer worden gebruikt?
Nee, als het bedrag van uw kaartaankoop lager is, blijft het restant van uw voucher geldig.

Wanneer krijg ik het geld gestort als ik kies voor restitutie?
Zo snel mogelijk, maar uiterlijk 3 maanden na het geannuleerde concert. Dit is in overeenstemming met de tijdelijke regeling die vanuit de sector Cultuur & evenementen, het Ministerie van Economische Zaken en de Consumentenbond is opgesteld. Kijk voor alle informatie over deze regeling op www.bewaarjeticket.nl

Wat gebeurt er met het bedrag dat ik doneer?
Het door u gedoneerde bedrag komt ten goede aan de organisator van het concert waarvoor u kaarten had gekocht.

Is mijn gedoneerde bedrag aftrekbaar bij mijn aangifte inkomstenbelasting?
Uw gedoneerde bedrag is aftrekbaar bij uw aangifte inkomstenbelasting als de concertorganisator van het concert waarvan u de kaarten doneert een ANBI-status heeft. U kunt dat via deze website controleren. Op de website van de belastingdienst vindt alle informatie over de voorwaarden en mogelijkheid tot aftrekbaarheid van giften.

Is mijn gedoneerde bedrag aan Het Concertgebouw aftrekbaar bij mijn aangifte inkomstenbelasting?
Ja, uw gift wordt aangemerkt als bijdrage aan de ANBI Het Concertgebouw Fonds en is aftrekbaar bij uw aangifte inkomstenbelasting. Uw gedoneerde bedrag aan Het Concertgebouw Eigen Programmering wordt gelijk gedeeld tussen de uitvoerenden van het concert en Het Concertgebouw.

Wij raden u aan om uw concertkaarten te bestellen via een andere browser. Gebruik hiervoor Chrome, Firefox, Safari, Edge of Internet Explorer versie 10 of hoger.