Home
  1. Zoeken
  2. Concerten
  3. Menu
  4. 0
    Mandje
  5. Account
  6. Inloggen

Over verplaatste concerten

Uw kaarten blijven geldig voor de nieuwe datum

Vanwege de COVID-19-pandemie zijn de deuren van Het Concertgebouw al twee maanden gesloten. Achter die gesloten deuren hebben we voor zoveel mogelijk concerten getracht een nieuwe datum te vinden. Dit is gelukkig voor een flink aantal concerten gelukt. Bezoekers met kaarten voor verplaatste concerten worden per mail geïnformeerd over de nieuwe datum van het concert. Bovendien kunt u in uw account zien of uw concert wordt geannuleerd of verplaatst.

Uw kaarten blijven geldig

Wordt uw concert verplaatst? Dan blijven uw kaart(en) gewoon geldig voor de nieuwe datum.

  • U hoeft verder geen actie te ondernemen.
  • Een aantal dagen voorafgaande aan het concert ontvangt u een mail over uw concertbezoek. Daarin zullen wij u informeren over eventuele aanvullende veiligheidsmaatregelen die Het Concertgebouw treft rond het concertbezoek.
  • Wanneer het concert op de nieuwe datum alsnog niet door kan gaan, krijgt u uiteraard de mogelijkheid om het aankoopbedrag terug te krijgen.

Zo kunt u ondanks alle onzekerheden van deze tijd, zonder enig risico uw kaarten behouden en u verheugen op het concert.

Veelgestelde vragen

Als uw concert verplaatst wordt en u wilt het concert op de nieuwe datum bijwonen, dan hoeft u niets te doen. Uw kaarten blijven gewoon geldig. Ziet u af van concertbezoek? Op deze pagina vindt u alle informatie over de afhandeling van uw concertkaarten. Antwoorden op een aantal veelgestelde vragen met betrekking tot geannuleerde en verplaatste concerten vindt u bovendien hieronder.

Ik heb geen account, hoe kan ik dan toch inloggen?
We hebben voor u een account aangemaakt gekoppeld aan het e-mailadres waarmee u uw kaarten hebt besteld. Voor dit account kunt u een wachtwoord aanvragen via wachtwoord vergeten.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, hoe kan ik inloggen?
U kan een nieuw wachtwoord aanvragen via wachtwoord vergeten.

Waarom staan niet al mijn gekochte kaarten in het overzicht?
Voor een aantal concerten zijn we nog aan het kijken of we die kunnen verplaatsen. U ontvangt hierover later nog een bericht per e-mail. Over de concerten van het Mahler Festival en de concerten na 1 juni worden de kaartkopers later geïnformeerd.

Waarom heb ik meerdere e-mails gekregen over de afwikkeling van de geannuleerde en verplaatste concerten?
Een aantal concertorganisatoren informeren hun kaartkopers graag zelf. U kunt dus meerdere e-mails met betrekking tot de geannuleerde en verplaatste concerten ontvangen. In uw account ziet u een overzicht van alle geannuleerde en verplaatste concerten.

Tot wanneer kan ik mijn keuze doorgeven?
Voor de concerten die nu tonen in uw concertoverzicht kunt u tot een maand na ontvangst van de betreffende e-mailing uw keuze doorgeven in uw account.

Kan ik mijn keuze later nog wijzigen?
Het is helaas niet mogelijk om uw gemaakte keuze later nog te wijzigen. U heeft wel de keuze voor 'Ik beslis later'. Hiermee kunt u voor een deel van de kaarten al een keuze maken, tegelijkertijd blijven de kaarten die op 'Ik beslis later' staan in uw account beschikbaar om later een keuze te maken.

Hoe werkt de Geniet later-voucher?
De voucher is een tegoed voor latere besteding. Bij de voucher hoort een unieke code, deze vindt u in het overzicht van vouchers in uw account. De code kunt u bij een nieuwe aankoop in de check-out invoeren of melden bij uw telefonische boeking. Op het totaalbedrag wordt dan de waarde van de voucher in mindering gebracht. Deze voucher is geldig tot 31 augustus 2022.

Moet het bedrag van mijn voucher in één keer worden gebruikt?
Nee, als het bedrag van uw kaartaankoop lager is, blijft het restant van uw voucher geldig.

Wanneer krijg ik het geld gestort als ik kies voor restitutie?
Zo snel mogelijk, maar uiterlijk 3 maanden na het geannuleerde concert. Dit is in overeenstemming met de tijdelijke regeling die vanuit de sector Cultuur & evenementen, het Ministerie van Economische Zaken en de Consumentenbond is opgesteld. Kijk voor alle informatie over deze regeling op www.bewaarjeticket.nl.

Wat gebeurt er met het bedrag dat ik doneer?
Het door u gedoneerde bedrag komt ten goede aan de organisator van het concert waarvoor u kaarten had gekocht.

Is mijn gedoneerde bedrag aftrekbaar bij mijn aangifte inkomstenbelasting?
Uw gedoneerde bedrag is aftrekbaar bij uw aangifte inkomstenbelasting als de concertorganisator van het concert waarvan u de kaarten doneert een ANBI-status heeft. U kunt dat via deze website controleren. Op de website van de belastingdienst vindt alle informatie over de voorwaarden en mogelijkheid tot aftrekbaarheid van giften.

Is mijn gedoneerde bedrag aan Het Concertgebouw aftrekbaar bij mijn aangifte inkomstenbelasting?
Ja, uw gift wordt aangemerkt als bijdrage aan de ANBI Het Concertgebouw Fonds en is aftrekbaar bij uw aangifte inkomstenbelasting. Uw gedoneerde bedrag aan Het Concertgebouw Eigen Programmering wordt gelijk gedeeld tussen de uitvoerenden van het concert en Het Concertgebouw.