Werken bij Het Concertgebouw

Het Koninklijk Concertgebouw wordt gerekend tot de belangrijkste concertzalen ter wereld vanwege de ongeëvenaarde akoestiek en de brede programmering van hoog niveau. De concertzaal heeft een grote traditie op het gebied van legendarische concerten van muzikale grootheden.

Met in de afgelopen jaren meer dan 900 activiteiten (waarvan bijna 80% concerten) en ruim 730.000 bezoekers van concerten, educatieprojecten en besloten evenementen per jaar behoort Het Concertgebouw tot de drukst bezochte concertzalen ter wereld. Sinds de oprichting is Het Concertgebouw een hoofdzakelijk privaat gefinancierde kunstinstelling, die voor 95% zelf verantwoordelijk is voor zijn inkomsten.

Vacatures

Op dit moment heeft Het Concertgebouw de volgende openstaande vacatures:

Vacatures voor Restaurant LIER worden geplaatst op de website van horecawerkgever Vermaat.

Solliciteren

Vacatures worden door Het Concertgebouw in diverse media en op de website geplaatst. Solliciteren kan digitaal via vacature@concertgebouw.nl. In de betreffende vacaturetekst staat een sluitingsdatum en eventuele referentie genoemd voor inhoudelijke informatie over de desbetreffende vacature. De sluitingsdatum wordt strikt gehanteerd. Na sluitingsdatum wordt de vacaturetekst van de website gehaald.

Open sollicitaties en CV’s worden niet in behandeling genomen en vernietigd. Wij adviseren u regelmatig de website van Het Concertgebouw in de gaten te houden voor actuele vacatures.

Het Concertgebouw gelooft dat een meer diverse personeelssamenstelling bijdraagt aan het bieden van een sublieme muzikale Concertgebouwervaring. Daarom zoeken wij actief naar verscheidenheid in afkomst en achtergrond, wat een verscheidenheid aan talenten met zich meebrengt. Wij roepen nieuwe collega’s die zich hierin herkennen en ons kunnen versterken vooral op te reageren.

Privacy

Het Concertgebouw hecht veel waarde aan de privacy van haar sollicitanten. Het Privacybeleid voor sollicitanten (pdf) beschrijft hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan. Wij zullen uw persoonsgegevens altijd in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming verwerken en zorgen voor een meest actueel beleid in het geval van veranderde wetgeving.

Acquisitie naar aanleiding van vacatures stellen wij niet op prijs.

---

Het Concertgebouw zoekt op korte termijn een:Het Concertgebouw zoekt op korte termijn een:

E-mail/CRM marketeer (38u/w)

De E-mail/CRM marketeer is verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van de e-mailmarketing en campagnemanagementstrategie van Het Concertgebouw. Als E-mail/CRM marketeer verzorg je alle (geautomatiseerde) e-mailings die vanuit Het Concertgebouw worden verstuurd aan de (potentiële) concertbezoekers. Je houdt je daarnaast bezig met het optimaliseren van e-mailings en loyaliteitsprogramma’s door het monitoren van de statistieken en uitvoeren van onderzoek. 

De E-mail/CRM marketeer werkt binnen de afdeling Marketing Intelligence & Online Sales en rapporteert aan de Manager Marketing Intelligence & Online Sales. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het maximaliseren van (online) kaartverkoop en herhaalbezoek door het genereren en gebruiken van data-gestuurde inzichten.

Taakomschrijving
Jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Opstellen en realiseren van de e-mail- en campagnedoelstellingen;
  • Opstellen en uitvoeren van e-mailmarketing en campagnemanagementstrategie;
  • Inhoudelijk bedenken, opstellen, en versturen van alle e-mailings;
  • Opzetten van loyaliteitsprogramma’s;
  • Doorvoeren van verbeteringen op basis van data-analyse en a/b-testen;
  • Signaleren van kansen op het gebied van marketing automation en on site behavioural targeting ten behoeve van conversieoptimalisatie en/of efficiëntie;
  • Aansturen van externe bureaus.

Functieprofiel
De E-mail/CRM marketeer die wij zoeken:

  • Heeft ruime aantoonbare ervaring met strategie en uitvoering van e-mailmarketing en marketing automation;
  • Is resultaatgericht, proactief en planmatig;
  • Heeft zeer goede beheersing van de Nederlandse taal en uitstekende schrijfvaardigheid;
  • Heeft commercieel inzicht;
  • Kennis van klassieke muziek en CanopyDeploy (voorheen Clang) is een pre, evenals een goede beheersing van de Engelse taal, en ervaring met Google Analytics.

Salaris
Het salaris is overeenkomstig het beloningsstelsel van Het Concertgebouw en varieert van € 2611 tot € 3406 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband (38 u p/w) en is mede afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring.

Wil je een leuke uitdagende baan in een organisatie die traditie verbindt met innovatie, stuur dan vóór donderdag 17 juni 2021 je motivatie en cv naar vacature@concertgebouw.nl. Voor meer informatie over deze vacature kan je contact opnemen met Lianne Veldman (l.veldman@concertgebouw.nl, 06 - 15 68 77 57). 

Iedereen is welkom bij Het Concertgebouw. Vanuit onze missie inspireren we een zo divers publiek als mogelijk. Wij nodigen iedereen die aan de voorgenoemde kwalificaties voldoet van harte uit om te solliciteren ongeacht achtergrond, afkomst of religie.

---

Stagiair Marketing (en productie) voor het Koninklijk Concertgebouw Concours
(24 uur per week)

Het Koninklijk Concertgebouw is op zoek naar een stagiair(e) voor het Koninklijk Concertgebouw Concours (KCC). Het KCC is de jaarlijkse muziekwedstrijd voor kinderen van 9 tot en met 14 jaar. Als spin in het web ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding van het concours, de werving van de kandidaten, de marketing en het onderhouden van het contact met de deelnemers en hun ouders. Kortom een afwisselend en breed takenpakket. De stage duurt 7 maanden (van september 2021 tot en met juni 2022). De Finale van het Koninklijk Concertgebouw Concours vindt plaats in juni 2022 in de Kleine Zaal van Het Concertgebouw.

Je komt te werken in een enthousiast, jong team waar ruimte is voor eigen initiatief en ideeën. Je loopt het eerste deel van je stage op de marketingafdeling en de laatste maanden op de educatie-afdeling.

Tot de hoofdtaken behoort:

  • Het actief onder de aandacht brengen van het concours bij de verschillende doelgroepen;
  • Werving van deelnemers via telefoon, e-mails en campagnes op social media;
  • Diverse administratieve taken, waaronder het administreren van en communiceren met de deelnemers, en het up to date houden van de reglementen;
  • Bijhouden van de begroting;
  • Onderhoud en beheer website, YouTube-kanaal en social media kanalen;
  • Indien nodig, overige werkzaamheden voor de afdeling Educatie;
  • Het helpen voorbereiden en uitvoeren van het Koninklijk Concertgebouw Concours 2022, en als gastheer/gastvrouw optreden bij de evenementen die hieraan gekoppeld zijn.

Wat vragen we van de stagiair(e)?

  • Je volgt een relevante HBO/WO opleiding marketing/communicatie;
  • Je bent handig met en actief op social media zoals Instagram en/of Facebook;
  • Je hebt affiniteit met muziek;
  • Je hebt uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep (kinderen tussen de 9 en 14 jaar);
  • Je bent accuraat, communicatief vaardig en proactief;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je vindt het leuk om met verschillende dingen tegelijk bezig te zijn;
  • Je bent enthousiast, flexibel, stressbestendig en representatief.

Vergoeding: 
De stagevergoeding bedraagt € 273 bruto per maand op basis van 1 fte, inclusief reiskostenvergoeding. 

Schriftelijke sollicitaties met curriculum vitae kun je tot uiterlijk 15 augustus 2021 richten aan: Het Concertgebouw, afdeling Marketing, Concertgebouwplein 10, 1071 LN Amsterdam. E-mailadres: vacature@concertgebouw.nl. Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Iris Heijmans via i.heijmans@concertgebouw.nl.

---

Wij raden u aan om uw concertkaarten te bestellen via een andere browser. Gebruik hiervoor Chrome, Firefox, Safari, Edge of Internet Explorer versie 10 of hoger.