Werken bij Het Concertgebouw

Het Koninklijk Concertgebouw wordt gerekend tot de belangrijkste concertzalen ter wereld vanwege de ongeëvenaarde akoestiek en de brede programmering van hoog niveau. Het Concertgebouw heeft een grote traditie op het gebied van legendarische concerten van muzikale grootheden. Met meer dan 900 activiteiten (waarvan bijna 80% concerten) en ruim 700.000 bezoekers van concerten, educatieprojecten en besloten evenementen per jaar behoort Het Concertgebouw tot de best bezochte concertzalen ter wereld. Het Concertgebouw Café trekt daarnaast jaarlijks ruim 100.000 bezoekers. Sinds de oprichting is Het Concertgebouw een privaat gefinancierde kunstinstelling met een rijke traditie op het gebied van (concert)sponsoring en fondsenwerving. Rond de 5% van de inkomsten is afkomstig van subsidie. Bij Het Concertgebouw zijn circa 320 medewerkers werkzaam.

Op dit moment heeft Het Concertgebouw de volgende vacatures openstaan:

Voor Het Concertgebouw Café, de Artiestenfoyer en het nieuw te openen restaurant van Het Concertgebouw staan momenteel de volgende vacatures open. Deze vacatures linken naar de website van horecawerkgever Vermaat:

Solliciteren

Vacatures worden door Het Concertgebouw in diverse media en op de website geplaatst. Solliciteren kan digitaal via vacature@concertgebouw.nl. In de betreffende vacaturetekst staat een sluitingsdatum en eventuele referentie genoemd voor inhoudelijke informatie over de desbetreffende vacature. De sluitingsdatum wordt strikt gehanteerd. Na sluitingsdatum wordt de vacaturetekst van de website gehaald.

Open sollicitaties en CV’s worden niet in behandeling genomen en vernietigd. Wij adviseren u regelmatig de website van Het Concertgebouw in de gaten te houden voor actuele vacatures.

Het Concertgebouw gelooft dat een meer diverse personeelssamenstelling bijdraagt aan het bieden van een sublieme muzikale Concertgebouwervaring. Daarom zoeken wij actief naar verscheidenheid in afkomst en achtergrond, wat een verscheidenheid aan talenten met zich meebrengt. Wij roepen nieuwe collega’s die zich hierin herkennen en ons kunnen versterken vooral op te reageren.

Privacy

Het Concertgebouw hecht veel waarde aan de privacy van haar sollicitanten. Het Privacybeleid voor sollicitanten (pdf) beschrijft hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan. Wij zullen uw persoonsgegevens altijd in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming verwerken en zorgen voor een meest actueel beleid in het geval van veranderde wetgeving.

Acquisitie naar aanleiding van vacatures stellen wij niet op prijs.

---

Horeca/Garderobemedewerker

Als Horeca/Garderobemedewerker ben je het visitekaartje van Het Concertgebouw en draag je bij aan de totale ervaring van een bezoek aan ons gebouw. Wij zoeken nieuwe medewerkers die het een uitdaging vinden om de verwachting van onze bezoekers te overtreffen. Iemand die er met plezier en betrokkenheid, het allerbeste van wil maken voor onze gasten. Van onze medewerkers verwachten wij:

“Een open houding met oogcontact; proactief en hartelijk (in plaats van afwachtend) met inhoudelijke kennis van het concert of product “

Taken en Verantwoordelijkheden
Als HG-medewerker beman je de bar en verzorg je de drankjes tijdens de concerten. Daarnaast ben je werkzaam in de garderobe, verkoop je programma’s, verzorg je de bediening tijdens ontvangsten en heb je een host(ess) functie.

Functie-eisen
- Je hebt een gastvrije en actieve instelling
- Je hebt een representatieve uitstraling
- Bij voorkeur heb je horeca-ervaring , dit is geen vereiste maar wel een absolute pré
- Je beschikt over verantwoordelijkheidsgevoel
- Je kunt zelfstandig en in teamverband werken
- Je bent stressbestendig en flexibel
- Je bent minimaal 2 jaar beschikbaar
- Je hebt een grote beschikbaarheid voor de avonden en weekenden
- Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal
- Je bent minimaal 18 jaar
- Je bent bij voorkeur woonachtig in Amsterdam
- Affiniteit met of interesse in klassieke muziek is een pré

Dienstverband en Arbeidscontract
Je werkt in een team van ± 75 medewerkers en wordt per week gemiddeld 4 diensten van ca. 3 uur ingeroosterd. De diensten vinden op doordeweekse dagen voornamelijk ’s avonds plaats en in het weekend de gehele dag. Vanwege het parttime karakter en de afwijkende werktijden is de baan met name ideaal voor studenten. Het arbeidscontract wordt in beginsel aangegaan voor één jaar, met de mogelijkheid tot verlenging.

Sollicitatieprocedure
Op vrijdag 28 september aanstaande wordt er een sollicitatiemiddag georganiseerd van 14.00 tot 16.00 uur. Wanneer je interesse hebt en op deze middag beschikbaar bent, stuur dan een motivatiebrief met CV naar hgs@concertgebouw.nl

---

Suppoost

Als Suppoost ben je het visitekaartje van Het Concertgebouw en draag je bij aan de totale ervaring van een bezoek aan ons gebouw. Wij zoeken mensen die het een uitdaging vinden om de verwachting van onze bezoekers te overtreffen. Mensen die er samen, met plezier en betrokkenheid, het allerbeste van willen maken voor onze gasten.

Van onze medewerkers verwachten  wij:

“Een open houding met oogcontact; proactief en hartelijk (in plaats van afwachtend) met inhoudelijke kennis van het concert of product “

De suppoosten van Het Concertgebouw hebben de verantwoordelijkheid om als ‘goed gastheer of gastvrouw’ de bezoekers te ontvangen, te begeleiden en te verwijzen. Daarnaast bewaken zij de huisregels en de gebruiken van Het Koninklijk Concertgebouw N.V. Zij maken deel uit van de bedrijfshulpverlening (BHV) en hebben daarnaast een signalerende rol en een taak in geval van een calamiteit. Ook verrichten de suppoosten ‘podiumwerkzaamheden’ na afloop van concerten. Buiten de reguliere concerten zijn er educatieprojecten, voornamelijk overdag, waarbij een begeleidende taak voor suppoosten is weggelegd.

Tijdens de verhuring is de bedrijfsleider de operationeel leidinggevende van de suppoosten. De algemeen bedrijfsleider is de functioneel leidinggevende.

Taken en verantwoordelijkheden

  • goed gastheerschap
  • een alerte, klantgerichte en dienstbare opstelling jegens het publiek
  • plaatsbewijs- of zitplaatscontrole
  • uitvoering van procedurele taken omtrent concerten en uitvoeringen
  • signaleren en melden van calamiteiten, overtreding van huisregels, onveilige situaties of gebreken in of aan het gebouw
  • bereikbaar blijven door middel van telefoon
  • uitvoering van de door de bedrijfsleider opgedragen taken inzake bedrijfshulpverlening
  • signaleren van gedragingen van gasten die niet binnen de huisregels passen
  • gasten passend wijzen op de huisregels en gebruiken
  • verrichten van podiumwerkzaamheden na afloop van het concert.

Functie-eisen

  • dienstverlenende instelling
  • representatief (o.a. een goede persoonlijke verzorging)
  • verantwoordelijkheidsgevoel
  • alertheid en een pro-actieve houding
  • communicatieve eigenschappen en basale kennis van de moderne talen
  • je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal
  • goede fysieke conditie ten behoeve van het verrichten van podiumwerk
  • minimaal 2 jaar beschikbaar
  • stressbestending en flexibel
  • grote beschikbaarheid voor avonden en weekenden
  • woonachtig in Amsterdam of directe omgeving

Dienstverband en arbeidscontract
Je werkt in een team van ±40 medewerkers en wordt per week gemiddeld 4 diensten van ca. 3 uur ingeroosterd. De diensten vinden op doordeweekse dagen voornamelijk ’s avonds plaats en in het weekend de gehele dag. Vanwege het parttime karakter en de afwijkende werktijden is de baan met name ideaal voor studenten. Het arbeidscontract wordt in beginsel aangegaan voor één jaar, met de mogelijkheid tot verlenging.

Sollicitatieprocedure
Wanneer je interesse hebt, stuur dan een motivatiebrief met CV naar hgs@concertgebouw.nl

---

Het Concertgebouw zoekt een:

Online redactie-assistent
38 uur per week, van november t/m februari

Als online redactie-assistent ben je onderdeel van het Contentteam van Het Concertgebouw. Op deze afdeling maken we alle muziekinhoudelijke content over Het Concertgebouw en de muziek die er klinkt. In deze functie speel je een onmisbare rol in de voorbereiding van concertseizoen 2019-2020. Je zorgt ervoor dat alle concerten mooi gepresenteerd worden in brochures, online, en in verdere communicatie gedurende de rest van het seizoen.

Takenpakket
Van november t/m februari bereiden we de livegang voor van circa 700 concerten van concertseizoen 2019-2020. Als online redactie-assistent heb je contact met impresariaten van het opvragen van beeldmateriaal, je controleert of dit voldoet aan de eisen en verwerkt het in de beeldbank. Vervolgens maak je het beeld geschikt voor publicatie op de website in Photoshop en zorg je ervoor dat de concerten en aanverwante pagina’s op de website voorzien worden van beeld.

Functie-eisen

  • Communicatief vaardig in Nederlands en Engels
  • Basiskennis van Photoshop
  • Basiskennis van MS Office
  • Enige ervaring met het werken in een CMS
  • Je werkt net en gestructureerd

Salaris
Je krijgt een afroepcontract voor vier maanden, waarbij je uit kunt gaan van 38 uur werk per week. Je verdient €11,70 per uur.

Interesse? Mail je naar je CV en een korte motivatie naar j.starmans@concertgebouw.nl , of bel 020-573 04 36 voor meer informatie.

---

 

Wij raden u aan om uw concertkaarten te bestellen via een andere browser. Gebruik hiervoor Chrome, Firefox, Safari, Edge of Internet Explorer versie 10 of hoger.