Werken bij Het Concertgebouw

Het Koninklijk Concertgebouw wordt gerekend tot de belangrijkste concertzalen ter wereld vanwege de ongeëvenaarde akoestiek en de brede programmering van hoog niveau. Het Concertgebouw heeft een grote traditie op het gebied van legendarische concerten van muzikale grootheden. Met meer dan 900 activiteiten (waarvan bijna 80% concerten) en ruim 700.000 bezoekers van concerten, educatieprojecten en besloten evenementen per jaar behoort Het Concertgebouw tot de best bezochte concertzalen ter wereld. Het Concertgebouw Café trekt daarnaast jaarlijks ruim 100.000 bezoekers. Sinds de oprichting is Het Concertgebouw een privaat gefinancierde kunstinstelling met een rijke traditie op het gebied van (concert)sponsoring en fondsenwerving. Rond de 5% van de inkomsten is afkomstig van subsidie. Bij Het Concertgebouw zijn circa 320 medewerkers werkzaam.

Op dit moment heeft Het Concertgebouw de volgende vacatures openstaan: 

Voor Het Concertgebouw Café, de Artiestenfoyer en Restaurant LIER staan momenteel een aantal vacatures open. Bekijk deze vacatures op de website van horecawerkgever Vermaat.

Solliciteren

Vacatures worden door Het Concertgebouw in diverse media en op de website geplaatst. Solliciteren kan digitaal via vacature@concertgebouw.nl. In de betreffende vacaturetekst staat een sluitingsdatum en eventuele referentie genoemd voor inhoudelijke informatie over de desbetreffende vacature. De sluitingsdatum wordt strikt gehanteerd. Na sluitingsdatum wordt de vacaturetekst van de website gehaald.

Open sollicitaties en CV’s worden niet in behandeling genomen en vernietigd. Wij adviseren u regelmatig de website van Het Concertgebouw in de gaten te houden voor actuele vacatures.

Het Concertgebouw gelooft dat een meer diverse personeelssamenstelling bijdraagt aan het bieden van een sublieme muzikale Concertgebouwervaring. Daarom zoeken wij actief naar verscheidenheid in afkomst en achtergrond, wat een verscheidenheid aan talenten met zich meebrengt. Wij roepen nieuwe collega’s die zich hierin herkennen en ons kunnen versterken vooral op te reageren.

Privacy

Het Concertgebouw hecht veel waarde aan de privacy van haar sollicitanten. Het Privacybeleid voor sollicitanten (pdf) beschrijft hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan. Wij zullen uw persoonsgegevens altijd in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming verwerken en zorgen voor een meest actueel beleid in het geval van veranderde wetgeving.

Acquisitie naar aanleiding van vacatures stellen wij niet op prijs.

---

Het Concertgebouw N.V. zoekt per direct een

Functioneel Applicatiebeheerder ICT
38 uur per week

Het Concertgebouw verbindt en verrijkt mensen met een sublieme muzikale ervaring. Deze concerten worden mede mogelijk gemaakt door ICT. Wij zoeken een enthousiaste collega, die deel uitmaakt van de afdeling ICT en rapporteert aan de ICT Coördinator. 

Takenpakket
De Applicatiebeheerder ICT is (mede-) verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het gebruik van ICT-applicaties binnen het eigen aandachtsgebied. Dit aandachtsgebied zal met name gericht zijn op iConcert, het plannings- en reserveringssysteem van Het Concertgebouw voor o.a. concerten en evenementen. Deze werkzaamheden zijn o.a.: 

  • gebruikersbeheer; 
  • eerste lijn support voor gebruikersvragen; 
  • verzorgt de volledige implementatie van de applicatie binnen de gebruikersorganisatie, waar nodig ondersteund door werkinstructies, opleiding en training; 
  • maakt systeemdocumentatie up-to-date en centraal beschikbaar; 
  • plant, test en implementeert nieuwe functionaliteit, bugs en fixes in overleg met leveranciers en de gebruikersorganisatie; 
  • neemt pro-actief initiatieven om verbeteringen en vernieuwingen door te voeren; 
  • neemt deel aan projectteams met oog en aandacht voor optimaal gebruikersgemak en technisch haalbare oplossingen;
  • contactpersoon voor de leverancier.

Aangezien we een klein professioneel team zijn, zal je ook altijd als back-up fungeren voor een aantal overige applicaties die binnen ICT volledig in beheer zijn. Daarnaast zal je verschillende ondersteunende taken uitvoeren voor de ICT Coördinator, zoals bijvoorbeeld het uitvoeren van diverse periodieke controles. 

Wij zoeken
Voor deze functie zoeken wij een professional op HBO+ werk- en denkniveau. Je hebt ca. 3 jaar werkervaring als functioneel applicatiebeheerder ICT of aantoonbare affiniteit met ICT, door vakgerichte relevante ICT opleidingen en/of werkervaring met iConcert. Je bent pro-actief, ondernemend, flexibel, klantgericht, resultaatgericht en een echte teamworker. Verder ben je in het bezit van uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk in het Nederlands en Engels. 

Salaris
Het salaris is overeenkomstig het beloningsstelsel van Het Concertgebouw en varieert van € 2.340,- tot € 3.069,-  bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband (38 uur p/w) en is mede afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring.

Wil je een leuke, uitdagende baan, stuur dan voor vrijdag 3 mei 2019 jouw motivatie en cv naar: vacature@concertgebouw.nl. Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Suzanne Verweij, ICT Coördinator (S.Verweij@concertgebouw.nl / 020- 5730490).

---

De afdeling Klantcontact en Verkoop (K&V) is op zoek naar gegadigden voor de functie van De afdeling Klantcontact en Verkoop (K&V) is op zoek naar gegadigden voor de functie van 

Administratief medewerker
26 uur per week

De kerntaak van K&V bestaat uit het verkopen van toegangsbewijzen voor én het verstrekken van informatie over alle concerten en evenementen die plaatsvinden in het Concertgebouw. 

Tot de hoofdtaken behoren:

  • diverse administratieve werkzaamheden onder andere op het gebied (online en offline) van kaartverkoop, betalingen, telefonie, roostering, klachtenafhandeling
  • behandelen van (internationale) aanvragen voor Groepsreserveringen
  • klantcontact via e-mail, telefoon en kassa

Functie-eisen:

  • MBO/HBO werk- en denkniveau
  • Voldoende kennis en ervaring met MS Office (m.n. Excel)
  • Goede schriftelijke en mondeling beheersing van de Engelse taal
  • Affiniteit met (klassieke) muziek- Klantgerichte, flexibele en communicatieve instelling
  • Wonend in Amsterdam of nabije omgeving

We zoeken een enthousiaste collega die administratieve werkzaamheden achter de schermen wil combineren met klantcontact en kaartverkoop voor de schermen. De werktijden zijn op 3 doordeweekse dagen en om de week een weekenddag. 

Het salaris is overeenkomstig het beloningenstelsel van Het Koninklijk Concertgebouw en is mede afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring. De aanstelling is vooralsnog voor een jaar.

Motivatiebrief en curriculum vitae graag voor maandag 6 mei 2019 mailen naar vacature@concertgebouw.nl.
Telefonische informatie (uitsluitend voor deze vacature) is verkrijgbaar Hante Rogaar (tot en met 26 april) en bij Ineke Kluft (vanaf 29 april) via 020 – 5730573.

---

Suppoost

Als Suppoost ben je het visitekaartje van Het Concertgebouw en draag je bij aan de totale ervaring van een bezoek aan ons gebouw. Wij zoeken mensen die het een uitdaging vinden om de verwachting van onze bezoekers te overtreffen. Mensen die er samen, met plezier en betrokkenheid, het allerbeste van willen maken voor onze gasten.
Van onze medewerkers verwachten wij:

'Een open houding met oogcontact; proactief en hartelijk (in plaats van afwachtend) met inhoudelijke kennis van het concert of product'

De suppoosten van het Concertgebouw zijn verantwoordelijk om als 'goed gastheer of gastvrouw' de bezoekers te ontvangen, te begeleiden en te verwijzen. Daarnaast bewaken zij de huisregels en de gebruiken van Het Koninklijk Concertgebouw N.V. Zij maken deel uit van de bedrijfshulpverlening (BHV) en hebben daarnaast een signalerende rol en een taak in geval van een calamiteit. Ook verrichten de suppoosten 'podiumwerkzaamheden' na afloop van concerten. Buiten de reguliere concerten zijn er educatieprojecten, voornamelijk overdag, waarbij een begeleidende taak voor suppoosten is weggelegd. Tijdens de verhuring is de bedrijfsleider de operationeel leidinggevende van de suppoosten. De algemeen bedrijfsleider is de functioneel leidinggevende.

Taken en verantwoordelijkheden
- goed gastheerschap
- een alerte, klantgerichte en dienstbare opstelling jegens het publiek
- plaatsbewijs
- of zitplaatscontrole
- uitvoering van procedurele taken omtrent concerten en uitvoeringen
- signaleren en melden van calamiteiten, overtreding van huisregels, onveilige situaties of gebreken in of aan het gebouw
- bereikbaar blijven door middel van telefoon
- uitvoering van de door de bedrijfsleider opgedragen taken inzake bedrijfshulpverlening
- signaleren van gedragingen van gasten die niet binnen de huisregels passen
- gasten passend wijzen op de huisregels en gebruiken
- verrichten van podiumwerkzaamheden na afloop van het concert.

Functie-eisen
- dienstverlenende instelling
- representatief (o.a. een goede persoonlijke verzorging)
- verantwoordelijkheidsgevoel
- alertheid en een pro-actieve houding
- communicatieve eigenschappen en basale kennis van de moderne talen
- goede beheersing van de Nederlandse taal
- goede fysieke conditie ten behoeve van het verrichten van podiumwerk
- minimaal 2 jaar beschikbaar
- stressbestending en flexibel
- grote beschikbaarheid voor avonden en weekenden
- woonachtig in Amsterdam of directe omgeving

Dienstverband en Arbeidscontract
Je werkt in een team van ± 40 medewerkers en wordt per week gemiddeld 4 diensten van ca. 3 uur ingeroosterd. De diensten vinden op doordeweekse dagen voornamelijk ’s avonds plaats en in het weekend de gehele dag. Vanwege het parttime karakter en de afwijkende werktijden is de baan met name ideaal voor studenten. Het arbeidscontract wordt in beginsel aangegaan voor één jaar, met de mogelijkheid tot verlenging.

Sollicitatieprocedure
Wanneer je interesse hebt, stuur dan een motivatiebrief met CV naar hgs@concertgebouw.nl.

Wij raden u aan om uw concertkaarten te bestellen via een andere browser. Gebruik hiervoor Chrome, Firefox, Safari, Edge of Internet Explorer versie 10 of hoger.