Werken bij Het Concertgebouw

Het Koninklijk Concertgebouw wordt gerekend tot de belangrijkste concertzalen ter wereld vanwege de ongeëvenaarde akoestiek en de brede programmering van hoog niveau. De concertzaal heeft een grote traditie op het gebied van legendarische concerten van muzikale grootheden.

Met in de afgelopen jaren meer dan 900 activiteiten (waarvan bijna 80% concerten) en ruim 730.000 bezoekers van concerten, educatieprojecten en besloten evenementen per jaar behoort Het Concertgebouw tot de drukst bezochte concertzalen ter wereld. Sinds de oprichting is Het Concertgebouw een hoofdzakelijk privaat gefinancierde kunstinstelling, die voor 95% zelf verantwoordelijk is voor zijn inkomsten.

Vacatures

Op dit moment heeft Het Concertgebouw de volgende openstaande vacatures:

Vacatures voor Restaurant LIER worden geplaatst op de website van horecawerkgever Vermaat.

Solliciteren

Vacatures worden door Het Concertgebouw in diverse media en op de website geplaatst. Solliciteren kan digitaal via vacature@concertgebouw.nl. In de betreffende vacaturetekst staat een sluitingsdatum en eventuele referentie genoemd voor inhoudelijke informatie over de desbetreffende vacature. De sluitingsdatum wordt strikt gehanteerd. Na sluitingsdatum wordt de vacaturetekst van de website gehaald.

Open sollicitaties en CV’s worden niet in behandeling genomen en vernietigd. Wij adviseren u regelmatig de website van Het Concertgebouw in de gaten te houden voor actuele vacatures.

Het Concertgebouw gelooft dat een meer diverse personeelssamenstelling bijdraagt aan het bieden van een sublieme muzikale Concertgebouwervaring. Daarom zoeken wij actief naar verscheidenheid in afkomst en achtergrond, wat een verscheidenheid aan talenten met zich meebrengt. Wij roepen nieuwe collega’s die zich hierin herkennen en ons kunnen versterken vooral op te reageren.

Privacy

Het Concertgebouw hecht veel waarde aan de privacy van haar sollicitanten. Het Privacybeleid voor sollicitanten (pdf) beschrijft hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan. Wij zullen uw persoonsgegevens altijd in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming verwerken en zorgen voor een meest actueel beleid in het geval van veranderde wetgeving.

Acquisitie naar aanleiding van vacatures stellen wij niet op prijs.

---

Assistent Programmering, Educatie en Participatie
(3 dagen per week)

Als Assistent Programmering, Educatie en Participatie bij Het Concertgebouw assisteer je de afdeling Artistieke Zaken & Educatie. Je voert ondersteunende werkzaamheden uit, en ondersteunt de programmeurs ten behoeve van het artistiek beleid.

Wat ga je doen?
De drie belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Het invoeren en bijhouden van programma-informatie (zoals musici en werken) in ons centrale plannings- en informatiesysteem;
  • Het bieden van (administratieve) ondersteuning aan de afdeling. Waaronder notuleren; het samenstellen van overzichten; het assisteren bij verslagen, beleidstukken, brieven en subsidieteksten; en (musicologisch) onderzoek doen ten behoeve van de programmering;
  • Het ondersteunen van de Medewerker Artiestencontracten met het opstellen, versturen en verwerken van contracten, en het controleren en valideren van facturen. 

Hoe ziet je team eruit?
Je maakt onderdeel uit van de afdeling Artistieke Zaken & Educatie, dat bestaat uit concertprogrammeurs, een Medewerker Artiestencontracten, en educatiemedewerkers. Samen programmeren zij de concerten van de Eigen Programmering, Het Zondagochtend Concert, de VriendenLoterij ZomerConcerten, sponsor- en donateursconcerten en alle educatieconcerten en -activiteiten.

Wij zoeken iemand met

  • Een musicologische en/of conservatoriumopleiding;
  • Uitgebreide kennis van repertoire, voornamelijk op het gebied van klassieke muziek, maar ook met kennis van pop en jazz;
  • Zeer goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Een nauwkeurige en precieze manier van werken;
  • Een uitstekend organisatorisch vermogen.

Wat bieden wij?

  • Een salaris tussen €1.867 en €2.801 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband (38 uur per week);
  • Je maakt deel uit van een inspirerend en dynamisch artistiek team;
  • Je hebt een brede functie met uiteenlopende werkzaamheden;
  • Je bent een belangrijke spil in het mooiste concertgebouw van Nederland;
  • Je kunt deels vanuit huis werken.

Zie je jezelf in deze functie, stuur dan vóór donderdag 30 september je cv en motivatie naar vacature@concertgebouw.nl. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de week van 11 oktober. We zoeken iemand die zo spoedig mogelijk kan beginnen.

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Stijn van der Schoor (s.vanderschoor@concertgebouw.nl).

Iedereen is welkom bij Het Concertgebouw. Vanuit onze missie inspireren we een zo divers publiek als mogelijk. Wij nodigen iedereen die aan de voorgenoemde kwalificaties voldoet van harte uit om te solliciteren ongeacht achtergrond, afkomst of religie.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

---

Stagiair(e) Marketing (en productie) voor het Koninklijk Concertgebouw Concours, de jaarlijkse muziekwedstrijd voor kinderen
24 uur per week, vanaf september 2021 tot en met juni 2022

Het Concertgebouw is op zoek naar een stagiair(e) voor het Koninklijk Concertgebouw Concours (KCC). Het KCC is de jaarlijkse muziekwedstrijd voor kinderen van 9 tot en met 14 jaar. Als spin in het web ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding van het concours, de werving van de kandidaten, de marketing en het onderhouden van het contact met de deelnemers en hun ouders. Kortom, een afwisselend en breed takenpakket. De stage duurt 7 maanden (van september 2021 tot en met juni 2022). De Finale van het Koninklijk Concertgebouw Concours vindt plaats in juni 2022 in de Kleine Zaal van Het Concertgebouw.

Je komt te werken in een enthousiast, jong team waar ruimte is voor eigen initiatief en ideeën. Je loopt het eerste deel van je stage op de marketingafdeling en de laatste maanden op de educatie-afdeling.

Tot de hoofdtaken behoort:

  • Het actief onder de aandacht brengen van het concours bij de verschillende doelgroepen;
  • Werving van deelnemers via telefoon, e-mails en campagnes op social media;
  • Diverse administratieve taken, waaronder het administreren van en communiceren met de deelnemers, en het up to date houden van de reglementen;
  • Bijhouden van de begroting;
  • Onderhoud en beheer website, YouTube-kanaal en social media kanalen;
  • Indien nodig, overige werkzaamheden voor de afdeling Educatie;
  • Het helpen voorbereiden en uitvoeren van het Koninklijk Concertgebouw Concours 2022, en als gastheer/gastvrouw optreden bij de evenementen die hieraan gekoppeld zijn.

Wat vragen we van de stagiair(e)?

  • Je volgt een relevante HBO/WO opleiding marketing/communicatie;
  • Je bent handig met en actief op social media zoals Instagram en/of Facebook;
  • Je hebt affiniteit met muziek;
  • Je hebt uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep (kinderen tussen de 9 en 14 jaar);
  • Je bent accuraat, communicatief vaardig en proactief;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je vindt het leuk om met verschillende dingen tegelijk bezig te zijn;
  • Je bent enthousiast, flexibel, stressbestendig en representatief

Vergoeding:
De stagevergoeding bedraagt € 273 bruto per maand op basis van 1 fte, inclusief reiskostenvergoeding.

Schriftelijke sollicitaties met curriculum vitae kun je tot uiterlijk 15 septembet 2021 richten aan:
Het Concertgebouw, afdeling Marketing, Concertgebouwplein 10, 1071 LN Amsterdam. E-mailadres: vacature@concertgebouw.nl.
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Iris Heijmans via i.heijmans@concertgebouw.nl.

Acquisitie op basis van deze advertentie stellen wij niet op prijs.

Wij raden u aan om uw concertkaarten te bestellen via een andere browser. Gebruik hiervoor Chrome, Firefox, Safari, Edge of Internet Explorer versie 10 of hoger.