Pers
  1. Zoeken
  2. Concerten
  3. Menu
  4. Inloggen

AkzoNobel beschermt en kleurt Het Concertgebouw

AkzoNobel is voor een periode van vijf jaar nieuwe sponsor van Het Koninklijk Concertgebouw. Als onderdeel van de samenwerking zal AkzoNobel met verf- en decoratieve producten van Sikkens de komende jaren bijdragen aan de instandhouding van de monumentale concertzaal.

“Het Concertgebouw is meer dan alleen wat je op het podium ziet en hoort. Het is als een enorm Zwitsers uurwerk, dat perfect moet zijn afgesteld voor het concert. Wij zijn daarom heel enthousiast over deze samenwerking”, aldus Simon Reinink, algemeen directeur van Het Concertgebouw. “Wij koesteren ons private karakter en ons gebouw. Wij willen Het Concertgebouw in topconditie doorgeven aan volgende generaties en AkzoNobel heeft hiervoor de expertise en producten.”

“Ik ben enorm trots dat wij onze expertise kunnen delen met een wereldwijd gerenommeerd instituut als Het Concertgebouw en hiermee bijdragen aan het behoud van cultureel erfgoed in ons land,” zegt Ruud Joosten, lid van de AkzoNobel’s Executive Committee verantwoordelijk voor Decorative Paints. “Dit jaar wordt de voorgevel gerestaureerd. Ook zijn wij betrokken bij de schilderbeurt van de Grote Zaal. Door onze voortrekkersrol op het gebied van innovatie, duurzaamheid, technische hoogstandjes en kleurexpertise zal dit unieke gebouw de komende jaren robuust en glansrijk blijven, bewaard voor de toekomst.”

De sponsorovereenkomst met Het Concertgebouw past in eerdere samenwerkingen van AkzoNobel gericht op het behoud van cultureel erfgoed.

---

Het Koninklijk Concertgebouw wordt gerekend tot de belangrijkste concertzalen ter wereld vanwege de ongeëvenaarde akoestiek en de brede programmering van hoog niveau. De concertzaal heeft een grote traditie op het gebied van legendarische concerten van muzikale grootheden. Met meer dan 900 activiteiten (waarvan bijna 80% concerten) en ruim 700.000 bezoekers van concerten, educatieprojecten en besloten evenementen per jaar behoort Het Concertgebouw tot de best bezochte concertzalen ter wereld. Het Concertgebouw Café trekt daarnaast jaarlijks ruim 100.000 bezoekers. Sinds de oprichting is Het Concertgebouw een privaat gefinancierde kunstinstelling met een rijke traditie op het gebied van (concert)sponsoring en fondsenwerving. Rond de 5% van de inkomsten is afkomstig van subsidie. Een bijzondere bijdrage van de BankGiro Loterij stelt Het Concertgebouw in staat zijn ambities op het gebied van duurzaamheid te realiseren. Voor meer informatie: www.concertgebouw.nl

---

Noot voor de redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Reinoud van Houten, manager PR en perscontacten van Het Concertgebouw 020-5730478 / 06-11596669 e-mail: r.vanhouten@concertgebouw.nl