KPN verlengt en intensiveert partnership met Het Concertgebouw
KPN en Het Koninklijk Concertgebouw maken vandaag bekend dat zij hun partnership met 2 jaar verlengen. Als ICT-partner ondersteunt KPN Het Concertgebouw in zijn streven de concertprogrammering toegankelijk te maken voor heel Nederland.
KPN en Het Concertgebouw intensiveren hun samenwerking met een partnership rondom het Middagconcert, een concertserie die Het Concertgebouw sinds 2014 organiseert.
In samenwerking met het KPN Mooiste Contact Fonds kunnen ouderen en andere kwetsbare groepen in de samenleving voor wie sociaal contact niet vanzelfsprekend is, samen genieten van onvergetelijke concerten in Het Concertgebouw.
Eelco Blok, CEO van KPN:
‘Muziek verbindt mensen op onnavolgbare wijze. Ook KPN verbindt alle mensen in Nederland met elkaar en de wereld om hen heen. KPN zorgt voor state-of-the-art-ICT-mogelijkheden in Het Concertgebouw, in ruil daarvoor maakt ons bedrijf gebruik van de faciliteiten die deze muziektempel te bieden heeft. We zijn elkaar van dienst, en onze samenwerking loopt als een trein. Dat KPN partner is van dit belangrijke stuk Nederlands cultuurerfgoed, daar kan ik alleen maar trots op zijn.’
Simon Reinink, Algemeen Directeur van Het Concertgebouw:
'Het Concertgebouw is verheugd over de verlenging van het partnership met KPN dat in 2014 is aangegaan. Door de samenwerking op het gebied van ICT willen we ons bereik nog verder vergroten. Met het Middagconcert verrijkt Het Concertgebouw zijn concertaanbod en biedt het bezoekers een muzikaal alternatief voor een concert in de avonduren. KPN stelt ons in staat deze concertserie te organiseren en ook op doordeweekse dagen bezoekers te laten genieten van de mooiste muziek.’
---
Het Koninklijk Concertgebouw wordt gerekend tot de belangrijkste concertzalen ter wereld vanwege de ongeëvenaarde akoestiek en de brede programmering van hoog niveau. De concertzaal heeft een grote traditie op het gebied van legendarische concerten van muzikale grootheden. Met meer dan 900 activiteiten (waarvan bijna 80% concerten) en ruim 700.000 bezoekers van concerten, educatieprojecten en besloten evenementen per jaar behoort Het Concertgebouw tot de best bezochte concertzalen ter wereld. Het Concertgebouw Café trekt daarnaast jaarlijks ruim 100.000 bezoekers. Sinds de oprichting is Het Concertgebouw een privaat gefinancierde kunstinstelling met een rijke traditie op het gebied van (concert)sponsoring en fondsenwerving. Rond de 5% van de inkomsten is afkomstig van subsidie. Een bijzondere bijdrage van de BankGiro Loterij stelt Het Concertgebouw in staat zijn ambities op het gebied van duurzaamheid te realiseren. Voor meer informatie: www.concertgebouw.nl
---
Noot voor de redactie: Voor meer informatie en high res beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Reinoud van Houten, manager PR en perscontacten van Het Concertgebouw 020-5730478 / 06-11596669 e-mail: r.vanhouten@concertgebouw.nl