Kaartverkoop

© Hans Roggen

Online

Via de concertagenda kunt u op ieder moment van de dag online kaarten bestellen. Om online te bestellen kunt u een account aanmaken. Als u kiest voor e-tickets kunt u ook gemakkelijk bestellen zonder een account. U kunt betalen met alle creditcards, via iDeal. met de Concertgebouwbon en met de Podium Cadeaukaart.

Bij het afronden van uw transactie kunt u kiezen uit twee opties: toegangskaarten per post of e-tickets. Voor beide opties betaalt u transactiekosten, dit zijn de kosten die gepaard gaan met het technisch mogelijk maken van het betalen, opstellen en verzenden van (e-)tickets. Deze kosten worden apart doorberekend omdat deze kosten niet per kaartje worden gerekend, maar per transactie:

  • Toegangskaarten per post: uw kaarten worden binnen enkele dagen opgestuurd naar adressen binnen Nederland. Wanneer het concert binnen 5 dagen na de besteldatum plaatsvindt, liggen uw kaarten klaar bij de kassa. Heeft u een buitenlands adres opgegeven, dan liggen uw kaarten altijd klaar bij de kassa. Het Concertgebouw rekent € 4,00 per transactie voor deze service.
  • E-tickets: u ontvangt per e-mail een bevestiging van de transactie met daarin een link naar een PDF-bestand met daarin uw e-ticket. Let op: de bevestigingsmail is dus níet uw toegangsbewijs. Het PDF-bestand is uw toegangsbewijs. Daarnaast zijn uw e-tickets beschikbaar via uw account (alleen indien u een account heeft aangemaakt bij Het Concertgebouw). Adobe Acrobat is het geschikte programma om de PDF met uw e-ticket te openen. U kunt de e-tickets printen of tonen op uw smartphone. Zet u daarvoor uw scherm op de helderste stand en breng de barcode groot in beeld. Het Concertgebouw rekent € 2,50 voor deze service.

Online kaarten kopen kan in de browsers Google Chrome, Safari, Edge en Mozilla Firefox.

Telefonisch

U kunt telefonisch kaarten bestellen via de Concertgebouwlijn: (0031) 20 671 83 45, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 17:00 uur.

U kunt ervoor kiezen uw kaarten per post of als e-ticket te ontvangen. Wij rekenen voor deze service  € 5 (kaarten per post) of € 4,50 (e-tickets). Voor het afhalen en betalen bij de kassa van (telefonisch) gereserveerde kaarten rekenen wij € 5. Bij de kassa kunt u enkel met PIN betalen.

Kassa

T/m 10 november is de kassa gesloten vanwege de coronamaatregelen. De kassa van Het Concertgebouw is alleen geopend op dagen dat er concerten plaatsvinden in het gebouw. De kassa opent dan 1 uur voorafgaand aan een concert. In de concertagenda kunt u zien hoe laat de concerten beginnen.

Voor het afhalen en betalen bij de kassa van (telefonisch) gereserveerde kaarten rekenen wij € 5,00. Bij de kassa kunt u enkel met PIN betalen.

Uitverkocht?

Voor uitverkochte concerten komen dikwijls nog kaarten beschikbaar. Wilt u een concert bezoeken dat is uitverkocht? Bekijk dan regelmatig de pagina van het betreffende concert om te zien of er weer kaarten beschikbaar zijn. Daarnaast worden aan de kassa op de dag van het concert vanaf 60 minuten voor aanvang volgnummers uitgegeven voor niet afgehaalde reserveringen.

Rondom uw bezoek

Het Concertgebouw biedt verschillende mogelijkheden om uw bezoek aan een concert extra bijzonder te maken. Zo kunt u rondom bepaalde concerten genieten van een brunch of sfeervol dineren in restaurant LIER. Deze extra's kunt u, indien van toepassing, direct online bestellen. Heeft u al kaarten voor een concert gekocht en wilt u later nog bijvoorbeeld een diner bijbestellen? Log dan in en ga naar het desbetreffende concert onder 'Mijn Concerten'. Hier kunt u direct bestellen. U kunt ook altijd contact opnemen met de Concertgebouwlijn: (020) 671 83 45 dagelijks bereikbaar van 10:00 tot 17:00 uur.

'Weet waar je koopt'

Koop alléén kaarten via de officiële verkoopkanalen. Kaarten gekocht via niet-officiële ticketaanbieders worden bijna altijd te duur aangeboden en bieden geen garantie voor toegang. Kijk voor meer informatie op www.weetwaarjekoopt.nl.

Vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen pagina. Staat uw vraag er niet tussen?
Voor vragen en opmerkingen over de kaartverkoop kunt u mailen naar: Kaartverkoop Het Concertgebouw
Voor overige vragen en opmerkingen kunt u mailen naar: Het Concertgebouw

Drankje inclusief

Bij de toegangsprijs is een drankje voorafgaand aan het concert inbegrepen. Dit geldt niet voor de champagnebar en het aanbod in Café Viotta. Bij sommige concerten is het drankje niet bij de prijs inbegrepen. Dit staat bij de desbetreffende concerten vermeld. In Het Concertgebouw kan enkel met PIN afgerekend worden.

Wij raden u aan om uw concertkaarten te bestellen via een andere browser. Gebruik hiervoor Chrome, Firefox, Safari, Edge of Internet Explorer versie 10 of hoger.